Browsercache is geheugen om tijdelijke bestanden van een website op te slaan om ervoor te zorgen dat een website sneller laadt als dezelfde website nog een keer wordt bekeken. Dit komt omdat de browser de bestanden die hij eerder heeft ingeladen niet nog een keer hoeft in te laden. Erg handig en prettig, vooral als je dezelfde website vaker bezoekt. Maar soms zorgt deze browsercache er voor dat je een wijziging aan de website niet ziet. Dan moet de browsercache worden geleegd om de wijziging zichtbaar te maken.
In de meeste gevallen is het voldoende om de websitepagina even te verversen met de toets [F5]. Als dat niet werkt kun je een pagina ook "hard" verversen. Hiermee wordt het cachegeheugen niet verwijderd maar lost vaak wel het eerder geschetste probleem op. Een pagina hard verversen doe je als volgt:
Mocht verversen, zoals hierboven beschreven, niet helpen dan zit er niets anders op dan het cachegeheugen te legen. De wijze waarop het cachegeheugen geleegd kan worden is afhankelijk van de browser en het besturingssysteem dat gebruikt wordt.
Microsoft Edge op Windows
Microsoft Internet Explorer op Windows
Google Chrome op Windows
Mozilla Firefox op Windows
Safari op Mac
Een laatste optie om het cachegeheugen te legen is via het zogenaamde opdrachtprompt. Windows Om dit venster te openen doe je het volgende, afhankelijk van jouw Windows-versie:
Mac
Soms komt het voor dat beveiligingssoftware (delen van uw) website of pop-up vensters blokkeert. Denk dan bijvoorbeeld aan adblockers en anti virus software. Schakel deze dan tijdelijk uit om te kunnen uitsluiten dat deze software de oorzaak van het probleem is.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.