Technische Dienst

 

Nieuwe melding aanmaken

Om een nieuwe melding voor de technische dienst aan te maken, gaat u binnen de module Technische Dienst naar het onderdeel: Overzicht meldingen.

 

technische-dienst-1

 

  • Het onderstaande scherm zal geopend worden.


technische-dienst-2

 

  • Klik op het IconS Plusje icoon om een nieuwe melding aan te maken. Het onderstaande Nieuwe melding aanmaken scherm zal geopend worden.


technische-dienst-3

 

  • Geef in dit veld aan voor welk verhuur object de melding aangemaakt wordt.


technische-dienst-4

 

  • Geef in dit veld een extra omschrijving van het verhuur object.


technische-dienst-5

 

  • Kies in dit scherm aan wie de melding wordt toegewezen.


technische-dienst-6

 

  • Hier kan met behulp van de Zoek knop aangegeven worden wie de melding heeft gedaan.


technische-dienst-7

 

  • Geef hier een omschrijving van de melding / probleem en wat er gedaan moet worden.


technische-dienst-8

 

  • In dit veld kan overige algemene informatie over de melding / probleem genoteerd worden.


technische-dienst-9

 

  • Geef hier de prioriteit op van de melding, laag / normaal / hoog.


technische-dienst-10

 

  • De status van de melding kan gekozen worden door middel van het uitklap scherm.


De verschillende status meldingen zijn:

 

  • In behandeling
  • Niet aan begonnen
  • Wachten op materiaal
  • Uitbesteed
  • Afgehandeld


technische-dienst-11

 

  • Klik hierna op de knop Opslaan.


technische-dienst-12

Melding status wijzigen

Als er wijzigingen zijn in de werkzaamheden, zoals onderdelen die besteld moeten worden of het inschakelen van een externe partij, dan kan deze statusverandering gekoppeld worden aan de melding.

 

  • Klik op het iconm-statuswijzigen icoon om het onderstaande scherm te openen.


technische-dienst-13

 

  • Geef aan in het veld Meldingen wat de wijzigingen zijn en wijzig zo nodig de status van de melding.
  • Klik op Opslaan om de wijzigingen door te voeren.
  • Het volgende scherm zal geopend worden.


technische-dienst-14

 

  • Hier is zichtbaar welke wijzigingen, in de vorm van berichten, er gekoppeld zijn aan deze melding.
  • Klik op Sluiten om dit scherm te sluiten en terug te keren naar het meldingen overzicht.


technische-dienst-15

 

  • In het meldingen overzicht is de status van de melding aangepast.

Werkzaamheden inplannen

Als het materiaal ontvangen is, kan er een planning gemaakt worden voor de werkzaamheden. Om gebruik te maken van de planning heeft u de e-Captain module Urenregistratie nodig om de verschillende projecten te definiëren.

 

  • Klik op het IconS Edit icoon om het onderstaande scherm te openen.


technische-dienst-16

 

  • Klik in het werkzaamheden onderdeel op het IconS Plusje icoon om een werkzaamheid toe te voegen.


technische-dienst-17

 

  • Hierdoor zal er een nieuw scherm geopend worden, waarin de werkzaamheid aangemaakt kan worden.


technische-dienst-18

 

  • Geef een start en eindtijd op, alsmede de omschrijving van de werkzaamheden.
  • Klik op Opslaan om de werkzaamheid aan te maken.


technische-dienst-19

Materiaal

Onder het onderdeel materiaal is het mogelijk de materialen die gebruikt worden te boeken, te factureren en een lever datum aan te geven.

 

  • Klik op het IconS Edit icoon om het onderstaande scherm te openen.


technische-dienst-20

 

  • Klik in het materiaal onderdeel op het IconS Plusje icoon om materiaal te boeken.


technische-dienst-21

 

  • Hierdoor zal er een nieuw scherm geopend worden, waarin de materialen geboekt kunnen worden.


technische-dienst-22

 

  • Geef in dit scherm op welke materialen besteld of gebruikt zijn en de prijs van de materialen.
  • Klik op Opslaan om terug te keren naar het hoofdscherm.


technische-dienst-23

Werkbon printen

De module technische dienst heeft de mogelijkheid werkbonnen te printen voor de afdeling die de werkzaamheden gaat uitvoeren.

 

  • Klik op het iconm-print icoon.
  • Hierdoor zal er een pop-up geopend worden met de pakbon waaruit deze afgedrukt kan worden.


technische-dienst-24

Rapportages Technische dienst


U kunt verschillende rapportages maken in de module Technische dienst. Zo kunt u rapportages maken per object, maar ook per ingevoerde, per werknemer of per status. Deze rapportages kunt u als webpagina, a4-lijst of excel uitvoeren.

Rapportage van alle objecten
1
Rapportage per object
Voor een rapportage per object, selecteert u door middel van een vinkje het juiste object. Aangezien u alle info van dat object wilt hebben, laat u de andere vakjes leeg. Desgewenst selecteert u een periode waarvan u een overzicht wilt ontvangen en de gewenste uitvoer.
2
Rapportage per ingevoerde
U kunt ook rapportages aanmaken per ingevoerd persoon. Zo hebben we hieronder een overzicht van alle meldingen die door Frank zijn ingevoerd:
3
Dit overzicht krijgen we door als volgt een rapportage aan te maken:
4
Object:
- Selecteer de objecten waar u een overzicht van wil. Klik: alles selecteren wanneer u alle objecten wilt selecteren.
Ingevoerd door:
- Selecteer in dit uitrol menu een naam van de invoerder indien u alleen van die persoon ingevoerde meldingen een overzicht wil
Aan gewerkt door:
- Selecteer alleen een naam wanneer u een overzicht wil van de meldingen waar een specifiek persoon aan gewerkt heeft.
Heeft status (gehad): 
Selecteer de gewenste voormalige status. Wanneer u niet op een bepaalde status wilt selecteren, laat u dit vakje leeg.
Huidige status: 
Selecteer de gewenste status. Wanneer u niet op een bepaalde status wilt selecteren, laat u dit vakje leeg.
5
Datum melding: geef een datum range waartussen u de meldingen wilt weergeven op het overzicht.
Uitvoer: selecteer de gewenste uitvoer. U kunt kiezen tussen webpagina, A4 lijst, Excel bestand.
Wanneer u alles naar wens heeft ingevuld, klikt u op Weergeven
 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 4 juni 2020