Hoe stel ik de e-mail voorkeuren in?

 

Algemeen

Voor uw leden kunt u in e-Captain twee e-mailadressen opslaan, een privé e-mailadres en een zakelijk e-mailadres. Als slechts één e-mailadres is opgegeven zal e-Captain automatisch alle mailings naar dat e-mailadres sturen ongeacht of dat een privé of zakelijk e-mailadres is. Heeft een lid beide e-mailadressen opgegeven dan kunt u aangeven welk e-mailadres primair gebruikt moet worden voor de mailingen.

In e-Captain kunt u op twee plaatsen de e-mail voorkeuren instellen. Een voor het ontvangen van de facturen en een voor de overige mailings.

E-mail voorkeur facturen

Voor het versturen van facturen heeft u in e-Captain de keuze uit 4 opties

  • Per post, u moet dan de facturen printen en per post naar uw leden sturen
  • E-mail privé, de facturen worden dan naar het opgegeven privé e-mailadres gestuurd.
  • E-mail zakelijk, de facturen worden dan naar het opgegeven zakelijke e-mailadres gestuurd.
  • E-mail factuur, de facturen worden dan naar het hier opgegeven, speciale e-mailadres gestuurd.

Deze voorkeur stelt u per lid in. Uw leden kunnen dus zelf hun voorkeur opgeven. U kunt de factuurvoorkeur instellen op de ledenkaart van uw leden in het tabblad Lidmaatschap.

 

mailing-e-mailvoorkeuren01

E-mail voorkeur overige mailings

Voor alle overige mailings kunt u ook een e-mail voorkeur instellen. Deze geldt echter voor al uw leden. Deze kan dus niet per lid worden ingesteld. U heeft hierbij 4 opties.

  • E-mailadres opgegeven bij factuurvoorkeur ledenkaart
  • Privé e-mailadres (indien niet ingevuld, gebruik zakelijk e-mailadres)
  • Zakelijk e-mailadres (indien niet ingevuld, gebruik privé e-mailadres)
  • Beide e-mailadressen indien ingevuld

Om de e-mail voorkeur voor mailingen in te stellen gaat u in het Beheercentrum naar Mailing en selecteert u de optie Mailing instellingen. Vervolgens kunt u de gewenste optie instellen.

 

mailing-e-mailvoorkeuren02

 

 

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van e-Captain Remote Support. Bel eerst met de helpdesk om af te stemmen of dit in uw geval nodig is.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 29 september 2017