Welke e-mails worden verstuurd als iemand zich inschrijft voor een activiteit?

 
 

Welke e-mails worden verstuurd als iemand zich inschrijft voor een activiteit?

Als gebruikers zich via de website inschrijven voor een activiteit dan worden er door e-Captain diverse e-mailberichten verstuurd. Maar welke zijn dat precies? En waar vind ik die teksten terug? Dat leggen we u hieronder uit.

E-mails vanuit het formulier (optioneel)

Om je in te kunnen schrijven voor een activiteit via de website vult een gebruiker het formulier in wat terug te vinden is in Websitebeheer  --> Formulieren --> Ledenbeheerkoppeling --> Formulieren voor personen --> Activiteiten inschrijven (standaard formulier). Dit kan overigens ook een door u zelf gemaakt formulier zijn van het type Activiteiten formulier.

 

E-mail 1 (naar de vereniging)

In het tabblad Eigenschappen van het formulier kunt u bij “e-mailbericht naar vereniging” de standaard e-mail template selecteren zodat u als vereniging een kopie ontvangt van de in het formulier ingevulde gegevens. Deze e-mailtemplate vind u terug in Mailing --> Formulieren --> “Formulier naar vereniging”.

 

E-mail 2 (naar de gebruiker)

In het tabblad Eigenschappen van het formulier kunt u bij “Extra e-mailbericht naar de persoon die het formulier invult” de standaard e-mail template selecteren zodat de website bezoeker ook een kopie ontvangt van de in het formulier ingevulde gegevens. Deze e-mailtemplate vind u terug in Mailing --> Formulieren --> “Reactie naar website bezoeker”.

Deze twee berichten worden verstuurd zodra een gebruiker het formulier heeft ingevuld. Deze twee e-mailberichten zijn optioneel. Door deze opties in de eigenschappen van het formulier leeg te laten zullen deze berichten niet worden verstuurd.

 

Begeleidend schrijven (naar de gebruiker)

Om het aantal e-mailberichten naar de gebruiker te beperken kunt u er ook voor kiezen E-mail 2 niet te gebruiken maar in plaats daarvan de optie Begeleidend schrijven te gebruiken. De tekst van de optie Begeleidend schrijven wordt automatisch aan de Mijn Captain mail (E-mail 3) toegevoegd.

Mijn Captain e-mails

E-mail 3 (naar de gebruiker)

Een ingevuld Ledenbeheer koppeling formulier zorgt er altijd voor dat er een Mijn Captain e-mail wordt verstuurd. In dat bericht wordt gevraagd om de aanmelding te bevestigen. Dit e-mail bericht is een samengesteld bericht uit de Mijn Captain template. Deze template vind u terug in Mailing --> Templates --> “Mijn Captain: aanmelding of inschrijving”. De tekst wordt samengesteld uit de tabbladen Aanhef, Activiteit en Slottekst.

Overige activiteiten e-mails

Aan een activiteit kunnen meerdere e-mailberichten worden gekoppeld voor bijvoorbeeld het sturen van herinneringen of een annulering. Deze stelt u in bij de activiteit in het tabblad Inschrijven.

De templates voor deze e-mail berichten vind u terug in Mailing --> Activiteiten templates.

Indien een deelnemer verplaatst wordt van de ene activiteit naar een andere activiteit dan wordt er een Mijn Captain e-mail gestuurd.  Deze template vind u terug in Mailing --> Templates --> “Mijn Captain: aanmelding of inschrijving”. De tekst wordt samengesteld uit de tabbladen Aanhef, Act verplaatsing en Slottekst.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
logo-e-captain-support

Wilt u dat onze supportafdeling met u meekijkt op de PC? Download dan voordat u belt eerst e-Captain Remote Support Support.

 Ondersteuning op afstand

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 28 december 2018