Wijzigingen in wachtwoord beleid per augustus 2024

 

Algemeen

Vanaf 22 augustus 2024 hebben we een aantal aanpassingen doorgevoerd in hoe wij omgaan met wachtwoorden. We zetten ze even voor u op een rijtje.

Nieuwe eisen aan een wachtwoord

We stellen nieuwe, strengere eisen aan het instellen van een wachtwoord. Deze eisen zijn niet alleen van toepassing op beheerders en gebruikers die inloggen in e-Captain maar ook op uw leden/relaties die inloggen in Mijn Captain (het besloten ledenportaal).

Een wachtwoord moet voldoen aan onderstaande eisen:

  • Minimaal 12 tekens
  • Minimaal 1 hoofdletter
  • Minimaal 1 cijfer
  • Minimaal 1 speciaal teken (bijvoorbeeld een # of $)

Tip: gebruik een wachtwoord zin.

Voldoet uw huidige wachtwoord niet aan deze eisen? Geen nood, pas als u een nieuw wachtwoord in gaat stellen of als uw account wordt gereset moet uw wachtwoord aan de nieuwe eisen voldoen.

Versturen van wachtwoorden

Voor zowel uw e-Captain gebruikers en beheerders als ook uw leden geldt dat zij uitsluitend via de e-mail een link ontvangen waarmee zij zelf een wachtwoord kunnen instellen. Er worden geen wachtwoorden in de e-mails vermeld. 

e-Captain gebruikers en beheerders

Uitsluitend een e-Captain beheerder kan via het gebruikersbeheer (nieuwe) logingegevens versturen. Zorg er daarom voor dat u minimaal 2 (twee) beheerders heeft! Met de link in de e-mail kan de gebruiker zelf een nieuw wachtwoord instellen. 

De link in de e-mail is slechts 24 uur geldig. Daarna kan de gebruiker nog binnen 7 dagen zelf een nieuwe link opvragen. Na 7 dagen kan uitsluitend een beheerder opnieuw een nieuwe link sturen.

Mijn Captain gebruikers

U kunt op verschillende manieren de logingegevens voor Mijn Captain naar uw leden/relaties sturen. Uw leden/relaties kunnen ook via de wachtwoord vergeten functie zelf nieuwe gegevens opvragen. In alle gevallen wordt een e-mail gestuurd met een link waarmee de Mijn Captain gebruikers zelf een nieuw wachtwoord kunnen instellen.

De link in de e-mail is 7 dagen geldig. Na 7 dagen kan een lid/relatie zelf via uw website opnieuw een link toegestuurd krijgen door de wachtwoord vergeten functie te gebruiken. Ook kan via het tabblad Mijn Captain van de ledenkaart een nieuwe link worden toegestuurd. U kunt niet langer zelf handmatig een wachtwoord instellen in het tabblad Mijn Captain.

Automatisch blokkeren van gebruikers

In het Beheercentrum kunt u bij de beveiligingsinstellingen instellen dat gebruikersaccounts automatisch na een bepaalde tijd van inactiviteit worden geblokkeerd. De opties Na 30 dagen inactief en Na 60 dagen inactief zijn komen te vervallen. De minimale tijd die u kunt instellen is Na 90 dagen inactief.

In uw gebruikersbeheer ziet u dit nu ook terug achter de naam van de gebruiker. Tevens is zichtbaar gemaakt indien een gebruikersaccount handmatig is geblokkeerd.

rechten-gebruikers-nieuw-10

 

Uitsluitend een e-Captain beheerder kan een verlopen of geblokkeerd account weer activeren. 

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 22 augustus 2024