Het definiëren van verhuur objecten is eigenlijk heel eenvoudig. Maar dan moet u wel weten wat een object is en hoe dat werkt. Laten we daarom eerst maar eens uitleggen wat het betekent om objecten te plannen.
Een object is een verhuurartikel dat de vereniging in zijn of haar bezit heeft. Voorbeelden hiervan zijn onder andere:
Alles wat de vereniging in eigendom heeft en kan verhuren aan leden,dat zijn objecten. Misschien is een beter woord verhuuradministratie.
Hoe zit dat nu met een vereniging? De vereniging is eigenlijk de tussenpersoon tussen de huurder (het lid van de vereniging) en het product dat verhuurd wordt. Dus we hebben huurders (leden), de vereniging en de verhuurartikelen.
In het ledenbestand worden de leden opgevoerd. Deze gebruiken we ook om te factureren. De vereniging is ook bekend, anders kunt u niet in e-Captain werken. Dus moeten we de verhuurartikelen (objecten) nog aanmaken.
Objecten aanmaken
In het kort komt het op het volgende neer:
In feite is dit wat u altijd al doet. Stel een lid komt op een vereniging en vraagt naar de mogelijkheid voor een eigen parkeerplaats. U weet dat het een lid is. Dat kunt u controleren via uw e-Captain ledenadministratie.
Uw actie is dus kijken in e-Captain of er een vrije parkeerplaats is. Is die voorhanden en akkoord bevonden door het lid dan koppelt u het lid aan die parkeerplaats. De financiën worden aangemaakt. U factureert en in de planning ziet u dat de vrije parkeerplaats is uitgegeven aan het lid dat u aan die plaats heeft gekoppeld.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.