Widget: Reacties

 

Functie

Met de widget Reacties kunt u een reactiesysteem bij een lay-out, pagina of nieuwsberichten toevoegen. Hiermee kunnen leden reageren op geplaatste nieuwsberichten of op een pagina. Hiervoor dienen de leden aan te melden met de inloggegevens die eveneens gebruikt worden voor de Mijn Captain omgeving.

Om een widget zichtbaar te krijgen op de website moet u deze toevoegen aan een pagina of aan een lay-out. Op de pagina over widgets kunt u lezen hoe widgets geplaatst worden binnen de pagina of lay-out.

  • Sleep de nieuwe widget naar de juiste kolom of rij binnen de pagina of lay-out.
  • Selecteer in het overzicht met alle beschikbare widgets voor de widget Reacties.

 

Reacties 001

 

Instellingen Widget Reacties

Na het loslaten van de widget Reacties op de juiste locatie zal het instellingen scherm geopend worden.

 

Reacties 002

 

Reacties 003 Indien de URL /besloten wordt benaderd wanneer een lid niet is ingelogd, heeft u de volgende opties:

  • Toon inloggen knop: er wordt een knop aangemaakt op de pagina die navigeert naar de inlogpagina.
  • Toon een boodschap: er verschijnt een melding op het scherm. deze melding kunt u hieronder aanpassen.
  • Redirect naar inlogpagina: niet ingelogde leden worden direct doorgestuurd naar de inlogpagina.
Reacties 004 Geef een boodschap op voor leden die deze pagina bezoeken en niet zijn aangemeld.
Reacties 005 Geef een titel op voor de titelbalk van reactie systeem.
Reacties 006 Lijn de titel uit binnen de kolom. Links, Rechts, Midden.
Reacties 007 Hoeveel reacties er zichtbaar zijn op de pagina.
Reacties 008 Bepaal of de foto van het lid dat een reactie plaatst getoond wordt. Ja, Nee, Inloggen.

Beheer Reactie widget e-Captain

Berichten die geplaatst worden door (niet) leden in het gastenboek op de website van uw organisatie, kunnen beheerd worden vanuit e-Captain als dit nodig blijkt te zijn.

  • Kies in het hoofdmenu voor Beheercentrum.
  • Klik op het onderdeel Websitebeheer.
  • Kies het item Beheer Reactiewidget.

Reacties 009

 

 

 

 

 

  • In het bovenste gedeelte van de instellingen kunt u aangeven hoeveel berichten per pagina getoond mogen worden.
  • Eveneens kunt u hier leden toevoegen als Reactie widget beheerder.

Reacties 010

Beheer Reactie widget website

Naast de beheer optie van de Reactie widget binnen het beheercentrum van e-Captain, heeft u ook de mogelijkheid om de reacties te beheren vanuit de website kant van uw organisatie. Hiervoor dient degene die het beheer doet, lid te zijn van de groep Reactie widget beheerder.

  • Klik in het hoofdmenu op Ledenbeheer.
  • Selecteer de juiste medewerker die de gastenboek berichten gaat beheren.
  • Open de ledenkaart en ga naar het tabblad Groepen.
  • Open op de knop Snel indelen en geef de medewerken de rechten voor Reactie beheerder.

 

Reacties 011

 

  • Klik op de knop Opslaan om terug te keren naar de ledenkaart.

Reacties 012

 

  • Wanneer de reactie beheerder aanmeld op het ledengedeelte van de website, dan heeft de beheerder meer opties in de Reactie widget.

 

Reacties 019

 

Reacties 014 Wijzig een reactie bij een pagina of nieuwsbericht.
Reacties 015 Plaats een reactie op een reactie bij een pagina of nieuwsbericht.
Reacties 016 Verwijder een reactie bij een pagina of nieuwsbericht.

Voorbeeld reacties Nieuwsberichten

De widget Reacties is eveneens te plaatsen in de systeempagina van de nieuwsberichten. Hierdoor kunnen leden reageren op een nieuwsbericht van de organisatie.

  • Klik in het hoofdmenu op Websitebeheer.
  • Kies in het submenu voor Pagina’s.
  • Klik op Systeempagina’s.

Reacties 020

 

  • Selecteer de pagina Nieuws en klik op het IconS Edit icoon.
  • Voeg een nieuwe rij toe en plaats de widget Reacties.

Reacties 021


Reacties 022

Reacties 023

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 
 

Geef uw mening

We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.

Schrijf een review

 
 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 28 december 2018