In het kader van de nieuwe privacy wetgeving kunt u uw leden vragen om akkoord te gaan met het registeren van hun persoonsgegevens en uw privacy verklaring. Dit is echter niet verplicht.
Wilt u uw leden akkoord laten gaan met uw privacy beleid dan kunt u dit eenvoudig registreren via uw aanmeldformulier of via een formulier in Mijn Captain.
Nee. U heeft slechts een informatie plicht.
Een privacyverklaring is een eenzijdig document en gebruikt u om uw privacy beleid te verantwoorden. Leden of andere relaties hoeven er geen akkoord op te geven, maar ze moeten er wel naar kunnen handelen. Daarom moet het privacybeleid altijd goed vindbaar zijn, zodat een klant zijn rechten kan inroepen als hij of zij dat wil. Plaats daarom het privacybeleid duidelijk op uw website.
Om het akkoord te registreren kunt u twee vrije velden aanmaken.
Nadat de extra vrije velden zijn aangemaakt kunt u deze velden toevoegen aan het bestaande aanmeldformulier voor uw nieuwe leden.
Voor uw bestaande leden kunt u ook een apart formulier maken en toevoegen aan uw Mijn Captain website.
Als het formulier gemaakt is kunt u het formulier met behulp van de Widget Formulieren bijvoorbeeld toevoegen aan de Mijn Captain home pagina.
Wanneer een nieuw lid zich aanmeld of een bestaand lid het formulier invult komt deze als externe mutatie terecht in het Ledenbeheer. Als u de mutaties accepteert worden deze overgenomen in de Ledenkaart van het lid.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.