Hoe gaat het verhuizen van mijn domeinnaam in zijn werk?

 

Algemeen

Als uw website in e-Captain Websitebeheer is gemaakt kan het handig zijn om uw domeinnaam ook naar e-Captain te verhuizen. Het is niet noodzakelijk maar wij adviseren om dit wel te doen.

Als u gebruik wilt maken van onze e-mail diensten dan moet uw domeinnaam naar e-Captain verhuizen.

Hoe gaat het verhuizen van een domeinnaam in zijn werk?

Het verhuistoken

Om een .nl of .com domeinnaam te kunnen verhuizen hebben wij het zogenaamde verhuistoken of de autorisatie code nodig. Het verhuistoken/autorisatie code is een soort wachtwoord waarmee wij de verhuizing van de domeinnaam kunnen aanvragen.

Het verhuistoken of de autorisatie code kunt u bij uw huidige provider opvragen. Deze heeft een beperkte geldigheids duur. Vraag deze dus pas minimaal 2 weken voor de beoogde verhuisdatum op bij uw huidige provider.

Naast de .nl en .com domeinnamen ondersteunen wij ook andere domeinnamen zoals, .net, .org, .eu en dergelijke.

 

Zonder verhuistoken/autorisatie code kunnen wij uw domeinnaam niet verhuizen.

 

Vergeet ook niet bij uw huidige provider te informeren naar de opzegtermijn en wat u moet doen om uw overeenkomst op te zeggen.

E-mail

Als u, uw domeinnaam naar e-Captain verhuist dan verhuist ook uw e-mail. Daarom is het belangrijk om voor dat de domeinnaam wordt verhuisd te weten hoe uw e-mailfaciliteiten zijn ingericht. Er zijn verschillende opties mogelijk.

  1. Uw maakt gebruik van POP3/IMAP accounts en/of doorstuur adressen. In dit geval moet u ons een overzicht sturen van alle POP3/IMAP accounts en doorstuur adressen zodat deze voor de verhuizing in e-Captain aangemaakt kunnen worden. Uw e-mailaccounts krijgen allemaal nieuwe logingegevens die uw gebruikers op hun apparaten moeten aanpassen (PC, laptop, tablet, telefoon, etc.)
  2. U maakt gebruik van een eigen e-mail server. In dit geval hebben wij de zogenaamde DNS instellingen nodig die betrekking hebben op uw eigen mailserver. Dit zijn de zogenaamde hostnaam en het IP-adres. De DNS instellingen kunt u bij uw huidige provider nazoeken of opvragen.
  3. U maakt gebruik van e-mailservices van derden, bijvoorbeeld Office365 of Google. Ook in dit geval hebben wij de DNS instellingen nodig van deze services. De DNS instellingen kunt u bij uw huidige provider nazoeken of opvragen.

In alle gevallen moeten de benodigde instellingen voor uw e-mailfaciliteiten voor de verhuizing van uw domeinnaam zijn ingesteld. Gebeurd dat niet dan werkt uw e-mail niet en bent u dus niet via e-mail bereikbaar.

Informatie over het aanmaken en beheren van uw e-mailaccounts in e-Captain en de e-Captain mailserver instellingen vind u op de helppagina E-mailaccounts.

Kosten en verhuizing aanvragen

Voor het verhuizen van een domeinnaam brengen wij geen extra kosten in rekening. Wel brengen wij jaarlijkse kosten in rekening voor de registratie van de domeinnaam.

  • Kosten domeinnaam: € 25,00 per jaar, per domeinnaam
  • Kosten e-mail (POP3/IMAP): € 25,00 per jaar, per 25 accounts / 500MB

Voor het aanvragen of verhuizen van een domeinnaam hebben wij een formele aanvraag van u nodig in de vorm van een aanvullende overeenkomst. Deze kunt u bij onze medewerkers opvragen.

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 

TeamViewer

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van TeamViewer. Met TeamViewer kunnen wij op afstand uw computer overnemen.

 Download TeamViewer

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 3 juli 2018