Mijn Captain Inloggen leden

 

Binnen e-Captain heeft de vereniging de mogelijkheid een leden aanmeld/inlog pagina aan te maken. Via deze pagina kunnen leden gegevens inkijken en wijzigen of bijvoorbeeld inschrijven voor activiteiten. Voorbeelden van de mogelijkheden zijn:

  • Wijzigen NAW gegevens
  • Inkijken eigen persoonsgegevens
  • Inlognaam en wachtwoord wijzigen
  • Financieel overzicht
  • Besloten bestanden en/of pagina’s
  • Activiteiten overzicht
  • Forum
  • Opzeggen lidmaatschap
  • Roeireserveringen (optionele module)
  • Schademeldingen (optionele module)
  • Leden zoeken leden (optionele module)
  • Smoelenboek (optionele module)

Om deze functionaliteit in gebruik te nemen moet een inlog mogelijkheid geplaatst worden op de webpagina van de vereniging en dient het lid te beschikken over inloggegevens voor het Mijn Captain gedeelte van de website.

Inloggen Mijn Captain

Inloggen op de ledengedeelte van de website van uw organisatie kan op verschillende manieren. Als de website in het nieuwe CMS van e-Captain is gemaakt, dan kunt u een inlog widget plaatsen op uw lay-out of pagina. Er is eveneens een systeem pagina met de bijbehorende widget aanwezig om leden te laten aanmelden. Is de pagina gemaakt in een ander pakket dan e-Captain, dan kan de beheerder van de website een link toevoegen op de eigen website.

Inloggen via de widget

De Mijn Captain login widget is te plaatsen op de website van uw organisatie. Hoe u de Mijn Captain inloggen widget binnen een lay-out of pagina plaatst, leest u in dit document.

Mcinloggenleden 001

 

Systeempagina Mijn Captain Inloggen

De systeempagina Mijn Captain inloggen is al voorzien van de inlog widget, deze pagina hoeft u alleen nog te koppelen aan uw eigen menu.

  • Klik in het hoofdmenu op Websitebeheer 2.
  • Kies in het submenu voor het onderdeel Menu’s.
  • Selecteer het juiste menu waaraan de link moet worden toegevoegd.
  • Klik op het IconM hamburger icoon om het menu items overzicht te zien.

Mcinloggenleden 002

 

  • Klik op het IconS Plusje  icoon om een nieuw item toe te voegen.

Mcinloggenleden 003

  • Geef een Naam van het menu item in.
  • Klik op de knop Zoek om een link toe te voegen.

    Mcinloggenleden 004

  • Selecteer als type Pagina.
  • Kies de map Mijn Captain.
  • Selecteer het item Inloggen om de systeempagina te koppelen aan het menu item.


Mcinloggenleden 005


Link op eigen website

Is de website gemaakt in een ander pakket dan e-Captain, dan kan de beheerder van de website de volgende link toevoegen op de eigen website:

http://naam-site.e-captain.nl/mijn-captain/login

Waarbij de Naam, de naam van het e-Captain account is van de vereniging, zie voorbeeld hieronder:

Mcinloggenleden 006

Inloggegevens Mijn Captain

De inloggegevens voor Mijn Captain zijn op verschillende manieren te verkrijgen:

  • Inloggegevens worden verstuurd bij het aanmelden van een nieuw lid.
  • Inloggegevens worden verstuurd na autorisatie van een nieuw lid.
  • Inloggegevens worden individueel verstuurd via de leden kaart.
  • Inloggegevens worden als batch verstuurd per soort lid/alle leden.

Inloggegevens nieuw lid

Als een nieuw lid zich aanmeld via de website van een vereniging, is het mogelijk deze direct of na autorisatie de inloggegevens voor Mijn Captain te sturen.

  • Ga in het hoofdmenu naar Beheercentrum
  • Kies voor het item Mijn Captain – Websitebeheer 2
  • Klik op Algemene Instellingen

Mcinloggenleden 007

 

  • Kies hier voor Direct versturen bij aanmelding of Versturen na verificatie ledenbeheer.

Logingegevens individueel versturen

Mocht ervoor gekozen zijn om de logingegevens voor nieuwe leden niet automatisch te versturen, dan is het mogelijk om deze te versturen via de ledenkaart.

  • Ga in het hoofdmenu naar Ledenbeheer.
  • Selecteer het lid waarnaar de logingegevens verstuurd moeten worden.
  • Open de ledenkaart en klik op het tabblad Mijn Captain.

Mcinloggenleden 008

 

  • Klik op de knop E-mail logingegevens.


Logingegevens naar soortlid/alle leden versturen

Mocht ervoor gekozen zijn om de logingegevens voor nieuwe leden niet automatisch te versturen, dan is het mogelijk om deze naar alle leden of een groep van leden te versturen via het beheercentrum.

  • Kies in het hoofdmenu voor het Beheercentrum
  • Ga naar het item Mijn Captain
  • Kies voor Verstuur Mijn Captain accounts

Mcinloggenleden 009

 
 
 

Haal meer uit e-Captain!

e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.

Bekijk onze trainingen

 

TeamViewer

Om u optimaal support te kunnen geven is het in sommige gevallen handig als we op afstand kunnen meekijken op uw eigen computer. Hiervoor maken wij gebruik van TeamViewer. Met TeamViewer kunnen wij op afstand uw computer overnemen.

 Download TeamViewer

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 26 juni 2017