In het Inkoopboek wordt alle aankopen geboekt. Alles wat u bij externe partijen inkoopt (bijvoorbeeld bij een supermarkt, groothandel, bouwmarkt of webshop, etc.) boekt u in het Inkoopboek. Belangrijk is dat u van iedere inkoop de kassabon, rekening of factuur goed bewaart.
Iedere organisatie waar u iets inkoopt registreert u dan ook als crediteur in e-Captain.
In het onderste deel van het scherm voert u alle factuurregels in die op uw inkoopfactuur staan.
Als u ook gebruik maakt van de optionele module Documentenbeheer dan kunt u door middel van de paarse knop Upload inkoopfactuur ook de inkoopfactuur koppelen aan de boeking.
De inkoopfactuur is nu ingeboekt en u vind deze nu ook als openstaande post terug in het tabblad Financieel op de relatiekaart van de crediteur.
Zodra u de inkoopfactuur betaald heeft (overschrijving, PIN betaling of iDEAL) boekt u deze af in het bankboek door het bankafschrift in te lezen. Heeft u iets contant betaald dan boekt u dat in het kasboek.
Het kan voorkomen dat crediteuren een factuur bij u incasseren via een automatisch incasso. Bij de crediteur kun je dit in e-Captain instellen.
Omdat veelal voor de betaling van inkoopfacturen een controle plaats vindt kunt u de incasso facturen van de crediteuren ook controleren in e-Captain. Omdat deze worden geïncasseerd kunt u deze niet fiatteren.
e-Captain is een zeer uitgebreid ledenadministratie pakket. Wij bieden verschillende basis trainingen aan waarbij u op toegankelijke wijze leert werken met e-Captain. De trainingen vinden plaats op ons kantoor in 's-Hertogenbosch.
We horen graag wat u vindt! Wij zijn immers pas tevreden als u dat bent. Wilt u ons laten weten hoe u onze support heeft ervaren? Deel uw ervaring via Google.